Galeria MS Muzeum Stanisława Staszica w Pile

Susanna Schultz

Susanna Schultz

Urodziła się w 1955 roku w Jarmen. Studiowała w latach 1974-1979 na wydziale projektowania ubioru w Kunsthochschule - Berlin-Weissensee. Od roku 1979 mieszka i pracuje w Schwerinie. Od 2004 roku uprawia wolny zawód artysty. Jest członkiem BBK. Tworzy w dziedzinie mody, tkaniny i w sztukach medialnych. Ważniejsze fakty w biografii Susanny Schultz: 1983 - pokaz kolekcji mody i tkanin - nagranie w VBK; w latach 1990-1993 współpracowała z grupą artystyczną „Querschiff” e.V. i z Centrum Socjokultury „Speicher” w Schwerinie; w latach 1992-2000 prowadziła warsztaty z tkaniny artystycznej w Volkshochschule Schwerin; w 2001 zrealizowała projekt artystyczny dla uczniów „Sternstunde”; przez 2001-2003 robiła podyplomowe studia z zakresu prezentacji multimedialnej.

Wystawy

Susanna Schultz prezentowała swoje prace z dziedziny tkaniny, mody i grafiki na wystawach zbiorowych i indywidualnych w Nikozji, Schwerinie, Wuppertal, Güstrow, Ahrenshoop, Eversdorf.

„Sztuką nie jest szukać, lecz znaleźć - zostać znalezionym. Tak łączą się ze sobą kawałki materiału, odnajdują się przy tym w strukturach, kontrastach, wzorach, ornamentach. Te znowu tworzą obrazy ze skojarzeniami do zaglądania w głąb, rozpoznawania, dalszego poszukiwania i odkrywania. Chcę zostać na drodze i jednak odkrywać na nowo, dać się zaskakiwać przy próbowaniu, widzieć i przede wszystkim dziwić się i cieszyć się nowym i niezwyczajnym, dopuszczać przypadek, wykorzystywać go, utrwalać. Takie są ostatnie prace „ręka-nożyczki-oko-człowiek”, gdzie odwrotna strona staje się fundamentem, bazą pracy nad obrazem. Jasne szkicowe prowadzenie linii form, powstałe przez nacięcie zaklejonego jedwabiu, żywy proces niekończącego się znajdowania tematów i niewyczerpanego bogactwa formy - ten sposób umożliwia szybką przemianę, materializuje krótkotrwałość i spontaniczność, próbowanie materiału, daje możliwość wyważenia, a obserwatorowi udział w odkrywaniu - zwyczajne przekazywanie dalej radości tego, co odkryte. Jeżeli obiekty są zwykle w kolorze, tutaj materiał i ruch wewnętrzny stały się dla artystycznego procesu wyrazem ograniczenia, fazy spokoju, jasności. Są to obrazy zimowe pt. „W JEZIORZE ŻYCIA”.

Susanna Schultz,
(kat. „Między sobą/Aneinander”, Piła, 2006)

tłum. Barbara Szuszkiewicz-Klockner

© 2024  |  Muzeum Stanisława Staszica w Pile